Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
The value of choices IColabora: : uma empresa que se reinventa.
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
http://ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Casos/Casos%202019/The%20value%20of%20choices%20IColabora.pdf
Download Abstract
The value of choices IColabora: : uma empresa que se reinventa.
Year of publication:
2,019
Publication:
2019.
Pagination:
Authors:
SALUM, Fabian Ariel; COLETA, Karina Andrea Pereira Garcia.
Type of Publication:
Case Study
Main Author:
Salum, Fabian Ariel
Other Authors:
SALUM, Fabian Ariel; COLETA, Karina Andrea Pereira Garcia.
Summary:
Entre agosto de 2017 e junho de 2018, a IColabora participou como membro da Practical Community in Business Model (PCBM), iniciativa do Núcleo de Estratégia e Negócios Internacionais da Fundação Dom Cabral - FDC. Essa comunidade reúne executivos, empresários e acadêmicos interessados em entender, construir e compartilhar conhecimento prático sobre estratégia e modelos de negócio. O foco da comunidade é a troca de experiência entre os participantes e a cocriação de conhecimento. Basicamente, criou-se um locus para que o debate possa ser promovido sem nenhum tipo de formato educacional definido. Em outras palavras, a PCBM proporciona um ambiente de convivência entre diferentes atores, orientado pelo diálogo com especialistas e atividades práticas e aplicáveis à vida real dos executivos dentro das organizações.
Um dos produtos gerados pela equipe de pesquisadores da PCBM junto aos seus participantes foi a validação do framework de descrição e análise de um modelo de negócio. A ferramenta foi intitulada the Value of Choices (VoC) ou “o valor das escolhas”. Essa ferramenta é de autoria dos professores da FDC a fim de apoiar os gestores das organizações na leitura e interpretação do modelo de negócios praticado por elas.
Language:
Português
Reference Number:
Documento Eletrônico