Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
Carreiras docentes no stricto sensu: um estudo em instituição privada de ensino superior.
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
Download Abstract
Carreiras docentes no stricto sensu: um estudo em instituição privada de ensino superior.
Year of publication:
2,018
Publication:
Revista Docência do Ensino Superior, v. 8, n. 1, p. 43-60, jan./jun. 2018.
Pagination:
Authors:
KILIMNIK, Zélia Miranda; SANT'ANNA, Anderson de Souza; SANTOS NETO, Silvino Paulino dos.
Type of Publication:
Article
Main Author:
Kilimnik, Zélia Miranda
Other Authors:
KILIMNIK, Zélia Miranda; SANT'ANNA, Anderson de Souza; SANTOS NETO, Silvino Paulino dos.
Summary:
Este artigo tem como propósito apresentar resultados de pesquisa destinada a investigar
carreiras docentes em programas stricto sensu desenvolvidas junto à instituição privada
de ensino superior. Sob um enfoque multidimensional, que abrange impactos de carreira
sob diferentes instâncias – pessoal, organizacional e societal –, a pesquisa pode ser
caracterizada como de abordagem qualitativa e caráter descritivo-analítico, envolvendo
entrevistas semiestruturadas e em profundidade junto a docentes de cursos stricto sensu
em Administração de instituição privada de ensino superior de Belo Horizonte (MG).
Como resultados, constatam-se scripts de carreira que expressam modos de engajamento; dificuldades, conflitos e dilemas; bem como estratégias de encarreiramento direcionadas ao cumprimento de exigências macroinstitucionais. Em suma, conclui-se quanto à percepção dos respondentes quanto ao papel e à relevância das demandas associadas ao cumprimento de metas e resultados delineados pelo órgão de acompanhamento e controle dos programas de pós-graduação – CAPES – no norteamento de seus scripts de carreira.
Language:
Português
Reference Number: