Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
Envolvimento estratégico da média gerência: analisando o passado e projetando o futuro.
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
http://ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Artigos%20FDC/Artigos%20FDC%202018/Envolvimento%20Estrat%C3%A9gico%20da%20M%C3%A9dia%20Ger%C3%AAncia%20Analisando%20o%20passado%20e%20projetando%20o%20futuro.pdf
Download Abstract
Envolvimento estratégico da média gerência: analisando o passado e projetando o futuro.
Year of publication:
2,018
Publication:
Rio de Janeiro , RAC - Revista de Administração Contemporânea, v. 22, n. 3, p. 380-402, maio/jun. 2018.
Pagination:
Authors:
VAZ, Samir Lótfi; BULGACOV, Sergio.
Type of Publication:
Article
Main Author:
Vaz, Samir Lótfi
Other Authors:
VAZ, Samir Lótfi; BULGACOV, Sergio.
Summary:
Embora exista uma crescente literatura que destaca o papel de indivíduos da média gerência na estratégia, já se passaram cerca de 10 anos desde que ela foi revisada. Este artigo tem o objetivo de analisar essa literatura e sugerir oportunidades futuras. Para tal, foi conduzida uma revisão narrativa envolvendo 63 trabalhos publicados desde 1970, cada qual classificado de acordo com as suas questões de pesquisa, principais variáveis e correntes teóricas. Tais informações foram a base para uma análise de conteúdo por meio da qual foi possível identificar uma nova tipologia com seis categorias centrais de estudos. As categorias descrevem diferentes tipos de envolvimento da média gerência na estratégia, indicando maior diversidade de possíveis caminhos teóricos, metodológicos e contextuais sobre o tema.
Language:
Português
Reference Number: