Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
Ferramenta da inovação.
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
http://acervo.ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Artigos%20FDC/Artigos%20FDC%202007/2007%20Ferramenta%20de%20inovação.pdf
Download Abstract
Ferramenta da inovação.
Year of publication:
2,007
Publication:
O Estado de São Paulo, Caderno B2.
Pagination:
Authors:
OLIVEIRA, Carlos Alberto Arruda de; VAZ, Samir Lótfi; GOUSSEVSKAIA, Anna.
Type of Publication:
Article
Main Author:
Oliveira, Carlos Alberto Arruda de 1956-
Other Authors:
OLIVEIRA, Carlos Alberto Arruda de; VAZ, Samir Lótfi; GOUSSEVSKAIA, Anna.
Summary:
A gigante global da internet Google demonstrou seu poder de impacto ao anunciar a compra do YouTube. Nesse caso a aquisição reflete o objetivo da empresa de aumentar seu espaço de publicidade on-line e serviços corporativos. Em 2005, a Google ingressou no Brasil ao comprar a mineira Akwan e chamou a atenção para uma prática que vem sendo adotada por várias empresas, com resultados nem sempre positivos: a inovação via aquisições ou spin-in, como apelidamos essa prática. Diferente das aquisições para eliminação de concorrentes ou ampliação de mercado os spin-ins como ferramenta de inovação exigem que compradoras e adquiridas tenham consciência que seus sucessos individuais se baseiam, em muitos casos, nas suas diferenças.
Language:
Português
Reference Number: