Alumni
Login
(Sair)
Fale Conosco
Busca
Parece que seu navegador não possui JavaScript habilitado. Ative o JavaScript e tente novamente.
Institucional
Voltar
Sobre a FDC
Diretorias e Conselhos
Corpo Docente
Nossas Unidades
Imagine Brasil
FDC Transforma - Fundo de Bolsas
FDC 50
Centro Social Cardeal Dom Serafim
Comunidade FDC Desenvolvimento Humano
Ética e Conformidade
Contrato de Aplicação de Recursos - BNDES
Relatório de Igualdade Salarial
Graduação
MBA & Pós-Graduação
Voltar
Executive MBA
Pós-Graduação
Pós-Graduação Online
Pós-graduação Online ao Vivo
pós-Graduação In Company
Mestrado Profissional
Doutorado Profissional
Pós-Doutorado FDC
Módulos Internacionais
Curta e Média Duração
Voltar
Agronegócio
Estratégia
Finanças
Gestão Geral
Governança Corporativa
Inovação
Liderança
Marketing e Vendas
Pessoas
Empresas
Voltar
Grandes Empresas
Médias Empresas
Pequenas Empresas e Startups
Family Business
Trekker
Agroambiental
Gestão Pública
FDC Signature
Voltar
Planos Individuais
Planos Corporativos
FDC
>
Conhecimento
>
publicacoes
Conhecimento
Núcleos de Pesquisa e Desenvolvimento
Inovação, IA e Tecnologias Digitais
Desenvolvimento de Pessoas e Liderança
Estratégia e Negócios Internacionais
Logística, Supply Chain e Infraestrutura
Sustentabilidade
Publicações
Blog FDC
Bibliotecas
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publicação
FDC Ranking of Brazilian Multinatinationals: the strength of the Brazil brand at creating international value.
Ano
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Português
Inglês
Espanhol
Artigo
Artigos Revista DOM
Artigos Revista DOM Contexto
Caderno de Idéias
Capítulo de Livro
Caso
Dissertações FDC
FDC Executive
Livro
Livro Eletrônico / E-Book
Relatório de Pesquisa
Trabalhos de Evento
Buscar apenas publicações disponíveis para download
Buscar
Baixe o pdf
http://ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Relatórios%20de%20Pesquisa/Relatórios%20de%20Pesquisa%202014/2014%20FDC%20Ranking%20of%20Brazilian%20Multinationals.pdf
Baixe o Abstract
FDC Ranking of Brazilian Multinatinationals: the strength of the Brazil brand at creating international value.
Ano de publicação:
2.014
Publicação:
2014.
Paginação:
48 p.
Autores:
Tipo de Publicação:
Relatório de Pesquisa
Autor Principal:
Outros Autores:
Resumo:
The Fundação Dom Cabral Strategy and International Business Center is very pleased to present the 2014 FDC Ranking of Brazilian Multinationals.
The study's main investigation theme this year is the effect the Brazil Brand on the internationalization of Brazilian companies. In an year the World Cup’s legacy to Brazil has been much discussed, we assess how positive or negative the country's image is in the various industries in which our multinational companies are present and how such an image affects business, while also comparing it to the strength of the companies’ own brands.
Furthermore, we bring up the thematic of the opportunities Brazilian multinationals have glimpsed in Portuguese-speaking countries by taking advantage of shared historical and cultural bonds. The 9th edition of the survey once again presents a panorama of the internationalization of
Brazilian companies by showing the countries and regions they are present in, their performance and their future expectations, as well as the trends regarding the expansion, stability or reduction of their operations in 2014. Besides the traditional ranking of companies based on their transnationality index according to the UNCTAD methodology, the study also includes the FDC Ranking of Franchise Internationalization for the fourth year in a row. This Ranking was developed by the FDC Strategy and International Business Center and it focuses on the particularities of international expansion through the franchising system. We hope that the knowledge generated by this study will allow the business, government and academic sectors to gain a better understanding of the internationalization process of Brazilian companies. This document is an executive summary of the survey and the following pages show its main results. Enjoy your reading! The Fundação Dom Cabral Strategy and International Business Center Team.
Idioma:
Inglês
Número de Referência:
334.726(81) R211 2014