Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
Case Louis Vuitton Moet Hennessy..
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
http://ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Casos/Casos%202018/PCBM%20-%20LVMH%20-%20Louis%20Vuitton%20-%20CASE.pdf
Download Abstract
Case Louis Vuitton Moet Hennessy..
Year of publication:
2,018
Publication:
2018.
Pagination:
Authors:
SALUM, Fabian Ariel; COLETA, Karina Andrea Pereira Garcia.
Type of Publication:
Case Study
Main Author:
Salum, Fabian Ariel
Other Authors:
SALUM, Fabian Ariel; COLETA, Karina Andrea Pereira Garcia.
Summary:
Comandado pelo CEO Bernard Arnault, o grupo LVMH reúne 70 marcas conhecidas no mercado de produtos de luxo. As marcas são chamadas de Maisons (casas em francês) e se dividem em cinco segmentos: vinhos, moda e acessórios de couro, perfumaria e cosméticos, joalheria e relógios, e lojas de varejo com produtos selecionados. Entre os artigos de luxo das Maisons estão o champanhe Dom Pérignon, as bolsas e acessórios Marc Jacobs, os perfumes Christian Dior e os relógios TAG Heuer.
Uma das lojas do varejo, adquirida pelo grupo LVMH em 1984, é a monumental Le Bon Marché onde circulam 15.000 clientes por dia. Ela foi a primeira loja de departamentos do mundo, aberta em 1852 e localizada na Rue de Sèvres 24, no Sixième Quartier, região nobre de Paris. A loja foi fundada pelo empresário francês Aristide Boucicaut juntamente com sua esposa Marguerite. Sua proposta reflete a inquietude francesa do século XIX em lançar novos empreendimentos. Na época, Boucicaut trouxe inovações nas transações como a possiblidade de entrega em domicílio, a compra por catálogo e a troca de produtos. Além disto, introduziu o entretenimento para as crianças e salas de leitura para os maridos dentro da estrutura do Le Bon Marché.
Language:
Português
Reference Number:
Documento Eletrônico