Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
Caso A - Líder táxi aéreo Caso B - Líder aviação.
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
http://acervo.ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Casos/Casos%202006/CF0601%20(3).pdf
Download Abstract
Caso A - Líder táxi aéreo Caso B - Líder aviação.
Year of publication:
2,006
Publication:
Nova Lima: Fundação Dom Cabral, 2006. (Casos FDC ; CI0601).
Pagination:
9 p.
Authors:
GAMA, Luciana Fraiha Henriques; SIMÕES, Paula Matos Marques.
Type of Publication:
Case Study
Main Author:
Gama, Luciana Fraiha Henriques
Other Authors:
GAMA, Luciana Fraiha Henriques; SIMÕES, Paula Matos Marques.
Summary:
Desde o processo de seleção para entrar na empresa, o futuro gerente de marketing da Líder Táxi Aéreo já sabia que teria uma difícil missão pela frente. E tudo se confirmou, logo após sua contratação, quando ele percebeu, em seu dia-a-dia, que, ao dizer que trabalhava na Líder, naturalmente uma pergunta surgia do seu interlocutor: Qual Líder? A mobiliadora? A concessionária? A de transportes? E a resposta esclarecedora era: Na Líder Táxi Aéreo. Ele observava que, dentro da empresa, o nome Líder era suficiente, exatamente como a logomarca, mas, externamente, precisava sempre vir acompanhado do sobrenome Táxi Aéreo. Descobriu também, em suas conversas, que a empresa era tradicionalmente conhecida em seu mercado específico, mas o grande público não a conhecia, nem à sua gama de diferentes negócios e empresas.
Language:
Português
Reference Number:
658.8 G184c 2006