Sign In
(signout)
Contact us
Search
It looks like your browser does not have JavaScript enabled. Please turn on JavaScript and try again.
About FDC
Return
FDC at a glance
Board and Councils
Faculty
Facilities
Ranking and Accreditations
FDC & The World
Return
International Partnerships and Alliances
FDC International Hub
FDC News
Social Education
Return
FDC - Cardinal Dom Serafim Social Center
Get in Touch and Contribute
Education
Return
FDC International HUB
Executive Education Programs
Degree Programs
Research & Collections
FDC Library System
Life at FDC
Return
Life in Brazil
International Students at FDC
Learning Journeys in Brazil and Abroad
FDC
>
en
>
Research
>
publications
Knowledge
Research and Development Centers
Innovation and Entrepreneurship Center
People and Leadership Development Center
Sustainability Center
Strategy and International Business Center
Logistics, Supply Chain and Infrastructure Center
Publications
The FDC Library System
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publication
Tipos de empreendedores em shopping centers: um estudo comparativo de casos.
Year
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
Português
Inglês
Espanhol
Article
Book
Case Study
DOM Magazine Articles
FDC Executive
Idea Workbook
Proceedings
Research Report
Find only publications available for download
Search
Download pdf
http://ci.fdc.org.br/AcervoDigital/Artigos%20FDC/Artigos%20FDC%202018/Tipos%20de%20empreendedores%20em%20shopping%20centers.pdf
Download Abstract
Tipos de empreendedores em shopping centers: um estudo comparativo de casos.
Year of publication:
2,018
Publication:
Revista Desenvolvimento Social, v. 1, p. 181-192, 2018.
Pagination:
Authors:
SILVA, Gilmar Chagas da; SANT'ANNA, Anderson de Souza.
Type of Publication:
Article
Main Author:
Silva, Gilmar Chagas da
Other Authors:
SILVA, Gilmar Chagas da; SANT'ANNA, Anderson de Souza.
Summary:
Este estudo tem como propósito investigar diferentes capitais - econômicos, sociais, culturais e simbólicos - mobilizados por empreendedores em dois centros de compras da cidade de Montes Claros (MG): o Quarteirão do Povo e o seu principal Shopping Center. O objetivo é
melhor compreender diferenças e semelhanças entre essas duas modalidades de centros
comerciais no que tange aos empreendimentos e perfis de seus empreendedores. Para tal, foi conduzida pesquisa qualitativa por meio da realização de trinta entrevistas em profundidade com empreendedores locais, contemplando as categorias teóricas do estudo, em particular as noções de Campo, Habitus e Capitais de Boudieu (2008). Quanto aos achados do estudo, constata-se uma diversidade de tipos de empreendimentos, bem como diferentes níveis de experiência, de escolaridade, histórias e perfis de gestão dos empreendedores investigados. Observa-se, também, a predominância de dois tipos de empreendedores: os Tradicionais e os Modernos. No caso do Quarteirão do Povo, predominando ambos esses tipos, e no Shopping Center, dominando o Empreendedor Moderno.
Language:
Português
Reference Number: