Alumni
Login
(Sair)
Fale Conosco
Busca
Parece que seu navegador não possui JavaScript habilitado. Ative o JavaScript e tente novamente.
Institucional
Voltar
Sobre a FDC
Diretorias e Conselhos
Corpo Docente
Nossas Unidades
Imagine Brasil
FDC Transforma - Fundo de Bolsas
Centro Social Cardeal Dom Serafim
Ética e Conformidade
Contrato de Aplicação de Recursos - BNDES
Relatório de Igualdade Salarial
Graduação
MBA & Pós-Graduação
Voltar
Executive MBA
Pós-Graduação
pós-Graduação In Company
Pós-Graduação Online
Mestrado Profissional
Doutorado Profissional
Módulos Internacionais
Curta e Média Duração
Voltar
Agronegócio
Estratégia
Finanças
Gestão Geral
Governança Corporativa
Inovação
Liderança
Marketing e Vendas
Pessoas
Trekker
Empresas
Voltar
Empresas Privadas
Gestão Pública
FDC Store
Voltar
Cursos Online
FDC Signature
FDC
>
Conhecimento
>
publicacoes
Conhecimento
Núcleos de Pesquisa e Desenvolvimento
Inovação e Empreendedorismo
Desenvolvimento de Pessoas e Liderança
Estratégia e Negócios Internacionais
Logística, Supply Chain e Infraestrutura
Sustentabilidade
Publicações
Blog FDC
Bibliotecas
00A1BE
FFFFFF
Imagem Box 2
Publicação
Assessing the effectiveness of IPTEACES elearning framework in higher education: Fundação Dom Cabral - a Brazilian perspective.
Ano
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1980
1979
1978
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Português
Inglês
Espanhol
Artigo
Artigos Revista DOM
Artigos Revista DOM Contexto
Caderno de Idéias
Capítulo de Livro
Caso
Dissertações FDC
FDC Executive
Livro
Livro Eletrônico / E-Book
Relatório de Pesquisa
Trabalhos de Evento
Buscar apenas publicações disponíveis para download
Buscar
Baixe o pdf
Baixe o Abstract
Assessing the effectiveness of IPTEACES elearning framework in higher education: Fundação Dom Cabral - a Brazilian perspective.
Ano de publicação:
2.018
Publicação:
Online Journal Of Applied Knowledge Management, v.6, n. 2, 2018.
Paginação:
Autores:
ALVIM, Flávia de Magalhães et al.
Tipo de Publicação:
Artigo
Autor Principal:
Outros Autores:
ALVIM, Flávia de Magalhães et al.
Resumo:
E-learning’s quality has become an issue of increasing importance in both researchers’ and practitioners’ communities. Involvement, Preparation, Transmission, Exemplification, Application, Connection, Evaluation and Simulation (IPTEACES) is an e-learning framework, primarily developed through a pedagogical benchmarking. It addresses an assorted social-demography and geographically dispersed variety of attendees. Fundacão Dom Cabral (FDC) is a prestigious Brazilian business school with international standards and procedures. This study reports the application of the
IPTEACES e-learning framework in higher education in Fundação Dom Cabral’s Master of Business Administration (MBA) program. An experiment has been put into place to measure ‘quality’ through the assessment of the effectiveness of the e-learning program using IPTEACES e-learning framework, and more specifically, (i) to evaluate how the IPTEACES e-learning framework can promote students’ learning; (ii) to assess
its effectiveness and determine specific quality improvement measures’; and (iii) to evaluate how the IPTEACES e-learning framework enhances organizational learning approach for enhanced knowledge sharing. Qualitative and quantitative techniques were utilized to collect the data to address the research questions proposed in this study. Results showed that the application of the IPTEACES e-Learning framework to this new course has reached high effectiveness.
Idioma:
Inglês
Número de Referência: